Пятница, 16.11.2018, 20:48
Приветствую Вас Гость | RSS

КЗ "Кам'янсько-Дніпровська ЗОСШ-інтернат" ЗОР

Форма входа
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [0]
Програми [0]
Методичний матеріал [43]
Аудіо [0]
Відео [0]
МО Гуманітарного типу [6]
Методичне Об’єднання Гуманітарного типу
МО Природно-математичного типу [4]
Методичне об’єднання Природно-математичного типу
Річні закупівлі [2]
Плани річних закупівель і все з ними зв’язане.
МО Молодших класів [3]
Методичне Об’єднання молодших класів
Конкурси, свята, змагання [6]
Результати конкурсів, змагань, шкільні свята та інш.
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 33
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Методичний матеріал

"Розв`язування трикутників" - Відкритий урок у 9-му классі. Галеміна Л.В.
[ · Скачать удаленно (4 Мб) ] 25.03.2018, 07:08

Розв`язування трикутників 

Мета   перевірити рівень засвоєння учнями знань, умінь і навичок з теми  «Розв`язування трикутників» , уміння застосовувати набуті знання до розв’ язування  трикутників ,    розвивати логічне мислення , простору  уяву того , хто вивчає геометрію , поєднати вивчення геометричних фігур та арифметичних дій, показати взаємозв’язок геометрії з іншими науковими дисциплінами,  а також    взаємозв’язок  теорії  з практикою.

Обладнання: мультимедійний проектор,    таблиця значень тригонометричних функцій,  трикутники з бумаги, транспортир, лінійка, олівець .
                           Хід уроку

І   Організаійний момент                                 
Учитель дає позитивну настанову на працю , чітко інформуючи учнів те, що і навіщо вони робитимуть на уроці.   Геометрія це наука про фігури та їх властивості. А фігур у геометрії стількі,  що і перелічити важко. Сьогодні  розглянемо трикутник  і все про нього.     (Трикутники ми вже розв`язували в 8 класі, але тоді за іншими правилами та співвідношеннями)

  Роберт Кійосакі,  американський підприємець , інвестор , викладач і письменник , автор 26 книг з економіки , серед  яких ,такі всесвітньовідомі , як « Багатий тато, бідний тато», «Заможна дитина, розумна дитина»  зазначав: «Освіта , яка не вчить успішно жити в суспільстві ,   не має жодної цінності» .         

Тому щоби успішно жити треба добре вчитися . Я так вважаю ці слова можно  взяти епіграфом нашого уроку.
ІІ.    Теоретичний бліц-турнір
Учитель запитує запитання , учні відразу відповідають.  Неправильні відповіді виправляють самі учні і лише за необхідності вчитель.
 
Згадаємо все що стосується трикутника

 

1)  Яка фігура називається трикутником?

2) Які трикутники бувають за сторонами?

3) Чому дорівнює сума кутів трикутника?

4) Чому дорівнюють кути рівностор ∆-ка ?

5) Що таке медіана, висота, бісект. ∆-ка?

6)Скількі медіан має рівностор ∆-к?

7)Чим є медіана для рівност ∆-ка?

8)Скількі осей сімметрії у рівносторонього  ∆-ка?

9)Як називається сторони прямокутного трикутника ?

10)Які основні теорими застосовують під час розв’язування ∆-ків?

11)За якими формулами  можна знайти площі трикутників?

 

 ІІІ.  Практична геометрія

  Задача1.  Футбольний м’яч лежить у точці А футбольного поля на відстані 23 и 24 м  від основ В і С стойок воріт. Футболіст спрямовує м’яч у ворота. Знайти кут  a попадання м’яча у ворота ,якщо ширина воріт 7 м.

Задача 2.

 В умовах поганої видимості з берегових радіомаяків А і В ,відстань між якими дорівнює 10 км , запеленговано судно. Визначте відстань від судна до маяка , якщо за допомогою радіо- пеленгаторів визначено кути: кути САВ=35о і кут СВА=50о.

 

Запитання 1.

-Як ви вважаєте , у якій країні зроблено це фото? 

-Чому ви так вирішили ?

(Бо на фото зображена україночка з вінком)

-На вашу думку , чого не вистачає в образі цієї українки ?

( Вінка)

-А чи знаєте ви , що вінок із давних давен був оберегом , який забезпечував добробут родині й захищав жінок від злих чар та зурочення ?

Кожна дівчина кріпила до свого вінка всього 12 квіток, кожна з яких була певним символом.

Наприклад , мак є символом родючості , краси, ромашка- є символом кохання , ніжності , соняшник -символом  відданості та вірності , волошки –символ людяності.

А чи знаєте ви, яка з квіток є символом чистоти ,миру? ( Лілея)

Тож щоб у ваших домівках завжди була злагода , душа залишалася чистою , а в Україні нарешті запанував такий омріяний мир, ми будемо виготовляти сьогодні символ миру- лілею. А робити будемо  із трикутника з папіру.  До речі, 21 січня  ми відзначали таку важливу для нашої країни , тай для всього світу в цілому , пам’ятну дату- День Соборності України.                                                            Лілею будемо робити за допомогою мистецтва  яке називається оригамі- це мистецтво складання моделей з паперу ори-складати,гамі- папір.

Ще є орикане – це моделі зі скаладених листів металізованої марлі.

Оригамі  допомагає під час вивчення елементарної геометрії , це мистецтво використовують для розв’язування геометричних задач.

Такий вид роботи з аркушем  папіру дійсно розвиває винахідливість, логіку , просторове мислення.

Розглянемо техніку створення квітки з паперу своїми руками.

Заздалегідь ми з вами зробили трикутники.

 Кожний візьміть свій трикутник.

Який вид цього трикутника?

2)Виміряйте сторони трикутника .Що отримали?

Задача 1.

Знайдіть кути трикутника за поданими сторонами

  За формулою cosA=(a2+b22)/2ab

cosA=600 . Оскільки трикутник рівносторонній,то

КутА=КутВ=КутС.

3)Виміряйте кути трикутника транспортиром та перевірте правильність виконання ваших обчислень.

4)Складіть отриману заготівку навпіл,а потім розігніть у попереднє положення . Це потрібно для розмітки медіан.Скільки таких медіан можна утворити в рівностороньому трикутнику?

У  рівностороньому трикутнику медіана є висотою і бісектрисою.Через медіани можно провести вісь сіметрії рівносторонього трикутника .Скільки осей сіметрії утвориться?

5)Зігніть трикутник по одній осі сіметрії.Який трикутник утворився? Що можно сказати про цей трикутник ?Скільки прямих кутів він має.

Задача 2

Знайдіть одну зі сторін прямокутного трикутника та перевірте ваші обчислення за допомогою вимірювань.

Зберіть трикутник за допомогою пальців у своєрідну вертушечку. Який трикутник утворився? Чим рівнобедрений трикутник відрізняється від інших трикутників?

Задача3.

Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює  64 см,а бічна сторона відноситься до основи як 5:6. Знайдіть радіуси вписаних та описаних кіл трикутника.

Потім укладіть на площину і зігніть правий куточок заготовки. Повторіть такі дії з кожним із кутів. За допомогою пальців зробіть кішеньку. Яка геометрична фігура утворилася? Що ви знаєте про ромб?    

  Зробіть  такі кішенькі з двома сторонами , що залишилися. Знов кожний кут складіть по вертикальній лінії. Далі розтягніть отримані пелюстки в сторони і за допомогою ножниць трішки загніть їх в інший бік. Ось і все лілея готова.

А чи знаете ви,що в стародавньому Римі ця квітка символізувала розкіш, багатство ,успіх, стародавні греки оспівували лілею як символ краси і святості.

Так, на щорічних торжествах, присвячених богині Флорі, жінок,які змагалися з бігу,нагороджували вінками з лілей.

В Україні лілею вважали ознакою чистоти,тому наречені вплітали її в волосся в день весілля .Шанують цю квітку і як символ миру.

Тож хай буде вам подарунком ця лілея ,виготовлена вашими власними руками ,яка є символом багатства,розкоші, перемоги,чистоти,краси та миру.

Нехай ви завжди будете переможцями та навчитеся виражати свої почуття за допомогою мистецтва.

А отриманні знання знадобляться вам у вашому дорослому житті.

Сьогодні ви переконалися, що кожну теорію (побудову,ескіз) можна перевірити за допомогою розрахунків. Яку б професію ви не вибрали в майбутньому ( інженер, дизайнер,кравчиня або просто матуся, яка допомагає власній дитині виготовити подарунок до 8 Березня для бабусі) уміння застосовувати математичні знання на практиці стануть вам у пригоді.

 

Підсумок уроку

Поставлена  мета досягнена

Кожну теорію можна перевірити за допомогою розрахунків.

Зв`язок геометрії з іншими науковими дисциплінами  та з мистецтвом оригамі.

Відповідальність за розпочату справу, якщо зробиш щось не так.

Математика не є сухою і нудною.

Вчитель математики Галєміна Л.В.

Всі матеріали з даного уроку можна викачати за посиланням ТУТ.

  

  

Категория: Методичний матеріал | Добавил: Admin
Просмотров: 41 | Загрузок: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск
Дружні сайти

Copyright MyCorp © 2018