Понедельник, 18.12.2017, 11:04
Приветствую Вас Гость | RSS

КЗ "Кам'янсько-Дніпровська ЗОСШ-інтернат" ЗОР

Форма входа
Меню сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 27
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Найпоширеніші запитання

НАЙПОШИРЕНІШІ  ЗАПИТАННЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ ТА  ВІДПОВІДІ НА НИХ

Запитання. Як дорослі можуть завоювати авторитет у дітей юнацького віку?

Відповідь. Наведемо деякі, складові авторитету дорослого:

- частіше і якісно спілкуватися з дітьми;

- бути інформованим про справи юнака, уважно ставитися до нього(часто батьки мало знають про справи і вчинки юнаків через природну для цього, віку потайливість);

- розуміти і приймати питання особистого життя юнаків і допомагати
їх вирішувати;

- самовдосконалюючись, бути прикладом у соціальній і трудовій ді­яльності.

Все це можливо, якщо батьки правильно вибрали стиль взаємин з юнаками та дівчатами. Краще, якщо цей стиль буде демократичним, що припускає взаєморозуміння і взаємопідтримку.

Запитання. Як змінюються дитячо-батьківські відносини в різному віці?

Відповідь. Для дитини батьки є:

- джерелом емоційного тепла і підтримки (лідирує в дитинстві);

- владою, розпорядником благ (лідирує в дошкільному віці);

- зразком і прикладом для наслідування (у молодшому шкільному віці);

- друзями і порадниками (у підлітковому і юнацькому віці).

Всі ці чотири функції повинні мати місце, але їхня питома вага в різний час розвитку дитини неоднакова.

Запитання. Які основні причини депресії в юнаків і дівчат?

Відповідь. Психопатологи стурбовані не тільки стрімким зростанням загальної кількості охоплених депресією, але й тим, що хвороба підбира­ється до все молодших. З 1000 опитаних (12-17 років) приблизно 18 % перебували за останні два роки в депресивному стані (причому дівчата частіше, ніж юнаки). Більшість учених вважають, що в депресії біоло­гічне коріння. Але її спонукальні причини пов'язані із всезростаючими впливами різних стресів. Найчастіше це такі обставини:

- невпевненість у майбутньому;

- вплив надмірної інформації та подразників (наприклад, агресивне
зовнішнє середовище та ін.);

- специфічні захворювання.

Запитаний. За якими симптомами можна судити про настання депре­сивного стану в юнака (дівчини)?

Відповідь. Ознаки депресії:

-                     пригніченість і безпричинний сум;

-                     втрата інтересу до всього;

-                     слабкість, млявість;

-                     втрата у вазі, втрата апетиту;

-                     мучить  безсоння;

-                     загальмованість;

-                     нездатність  сконцентрувати думки та прийняти рішення;

-                     невпевненість у собі та у своїх діях;

-                     настирлива ідея про самогубство.

Якщо ці симптоми спостерігаються в юнака (дівчини) протягом тривалого часу,  то необхідно звернутися до лікаря.

Запитання. Які зміни настають у період ранньої юності?

Відповідь. Розвивається здатність пов'язувати критичні роздуми зі спостереженнями над навколишнім світом. Зростає інтерес до питань соціології, природознавства, філософії. Розвивається глобальний образ «Я», що створює сукупність цілей, які включають і віддалене «Я». У цьому віці вирішуються світоглядні питання і проблеми професійного самовизначення.

 

НАЙПОШИРЕНІШІ  ЗАПИТАННЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ ТА  ВІДПОВІДІ НА НИХ

Запитання. Яку допомогу можуть надати батьки дитині в самостійній побудові взаємин з однолітками?

Відповідь. Батьки повинні обговорити з підлітком ситуацію, що склалася, підвести його до розумного рішення. При цьому:

1) батьки не повинні вважати свою дитину завжди правою; не потрібно
стверджувати її в думці, що всі інші поводяться неправильно, гру­бо — інакше дитина мимоволі опиниться в опозиції;  акцент треба робити на власне поводження підлітка;

2) у відносини підлітка з однолітками батьки не повинні «втручатися», коли їх «не просять»; спроба батьків вирішити проблему за свою дитину обернеться зниженням її соціального статусу в колі однолітків;

3) батькам не слід пропонувати і нав'язувати свої рецепти; треба мо­рально підтримати дитину, допомогти розглянути можливі варіанти із ситуації, але остаточне рішення вона має прийняти сама виходячи зі свого психічного складу, своїх інтересів;

4) підліток, на відміну від дорослих, не злопам'ятний: він швидко за­буває все погане й неприємне; батьки не повинні загострювати увагу своїх, дітей на колишніх образах; підлітки довго мучаться з якоїсь дрібниці і, навпаки, швидко і легко вибачають те, чого дорослі не вибачили б.

Чим уважніше батьки поставляться до слів і вчинків своїх дітей, чим краще відчують їх настрій, тим простіше буде знайти потрібні слова у спілкуванні зі своїми дітьми.

Запитання. Які розумні правила, що стосуються  соціального життя підлітка, можуть установити батьки?

Відповідь. Чітко має бути, визначено:

І. Коли підліток повинен бути вдома (обід, домашні завдання, обов'язки по дому тощо).

2. Зв'язок при непередбачених обставинах.

3.  Можливості запрошення нового друга (подруги) на обід.

4. Що взагалі заборонено в компанії: алкоголь, паління, наркотики та ін.

Запитання. Що особливо мають врахувати батьки у вихованні підлітка?

Відповідь. Якщо поводження школяра будується за зраз­ком, заданим дорослим, то в підлітковий період це ще бути розмова двох зацікавлених осіб, що міркують, сумніваються, здійснюють активний пошук правильного рішення.

Підліток, критично осмислюючи зовнішній і внутрішній світ, висуває завищені вимоги до слів і дій дорослого. Це необхідно враховувати .батькам при вихованні дітей, що дорослішають. Потрібно мати на увазі, що однолітки в цей  період мають більший авторитет, ніж батьки.

Запитання. Які основні цілі виховання в підлітковому віці?

Відповідь. Виховання в будь-якому віці має здійснюватися в плані особистісно- орієнтованого до нього підходу. Цілі виховання:

- забезпечити психологічну захищеність дитини, довіру до світу, радість буття (психічне здоров'я);

- формувати особистісну культуру;

- розвивати індивідуальність дитини (не шляхом програмування, а про­гнозування і сприяння в розвитку особистості);

- формувати знання, уміння, навички не як ціль, а як засіб повно­цінного розвитку особистості.

Запитання. Які причини агресивності у підлітка?

Відповідь. Можливі декілька причин прояву агресивності в цьому віці. Найбільш частими, з погляду психологів, є:

- знаходження свого місця в групі (з одного боку, цінується групою, а з іншого боку — дає почуття захищеності і права на безкарність із боку тієї ж групи);

- статеві відчуття, що зароджуються;

- фальш, яку відчувають підлітки від дорослих людей.

Запитання. Як проявляється почуття самотності у підлітків?

Відповідь. Почуття самотності є типовим для підлітків. У перехідний період підліток «відділяється» від сім'ї, заперечує старомодні, на  його думку, устрої батьків, моралі яких здаються йому наївними та лицемір­ними.

Із сім'ї підліток «іде», але близьких людей, з якими легко спілку­ватися, з якими комфортно, знаходить не завжди. Проте він повинен сам знайти собі групу, щоб затвердитися в ній. Підліткові взагалі важко ввійти в  групу однолітків. Якщо група не приймає підлітка чи він почуває себе в ній невпевнено, отже, вона підліткові не підходить. Виникає почуття самотності.

Дорослі повинні допомогти йому в цьому і вселити, що ця ситуація тимчасова, пройде перехідний період, і підліток буде ставитися до цього зовсім інакше.

Запитання. Які проблеми бажають обговорювати підлітки у спілку­ванні з однолітками і з батьками?

Відповідь. Для підлітка думки однолітків звичайно більш важливі в плані обговорення питань, пов'язаних з відносинами хлопчиків і дів­чаток, з розвагами, модою, сучасною музикою і т. д.

Ціннісні ж орієнтації підлітка, розуміння ним соціальних проблем, моральна оцінка того, що відбувається навколо нього, більше залежать від  позиції батьків, їхніх думок і суджень. Тому і спілкування з батьками переважно пов'язане із цими питаннями.

Запитання. Як батьки повинні ставитися до дружби своїх дітей - підлітків?

Відповідь. Підліток сам обирає собі друзів. І не треба намагатися роз­вити їх, протиставляючи себе друзям дітей. Треба намагатися зрозуміти, їм приваблює сина його друг: характером, кмітливістю, умінням цікаво розповідати і т. д. Нехай син (або дочка) запросить друга (друзів) додому, батьки зможуть краще пізнати їх. Посприяйте тому, щоб дитина замикалася на одному другові, заохочуйте нові знайомства.

Запитання. У чому особливості спілкування в підлітковому віці?

Відповідь. Д. Б. Ельконін вважав, що основним видом діяльності в підлітковому віці стає спілкування. Саме у спілкуванні підліток пізнає багато чого, у нього формуються комунікативні якості, емоційна стійкість, товариська взаємодопомога. Але не всі підлітки можуть знайти друзів (спілкуванню із свого оточення. За даними психологічних досліджень, близько 15 % підлітків обирають друга старшого себе за віком (існує потреба в опіці, старший друг може бути зразком для наслідування; молодший під керівництвом старшого за віком друга серйозно працює над собою, швидше дорослішає).

Знайомство через Інтернет, різного роду оголошення містять у собі
небезпеку для довірливого підлітка. Він може потрапити під небажаний вплив. Тому відкритість і довіра в цьому питанні можуть допомогти батькам.

Запитання. Яка роль дорослого у формуванні сили волі в підлітка?

Відповідь. Дорослий повинен навчити підлітка:

-                     відбирати цілі, що відповідають завданням самовиховання;

-                      розуміти і приймати цілі в конкретній ситуації;

-                     вміти самостійно сформулювати цілі і уявляти шляхи вирішення;

-                     вибирати пріоритетну ціль з декількох можливих;

-                     визначати послідовність перспективних цілей: ближніх, середніх і далеких;

-                     визначати  цілі з урахуванням рівня досягнень;

-                     вибирати засоби і способи реалізації цілей;

-                     навчати долати перешкоди на шляху до досягнення мети;

ЗапитанняЯкі протиріччя існують у виховній роботі батьків з дітьми підлітками?

Відповідь

Протиріччя батьків у вихованні

1. Потреба допомогти своїм дітям

Недолік психолого-педагогічних знань

2. Велике почуття любові

Необхідність застосовувати виховні заходи

3. Бажання батьків

Неможливість здійснення запланова­них дій

Щоб підліток зробив зважений вибір, прийняв правильне рішення, він повинен перебувати в спокійному, емоційно врівноваженому стані, станів тривоги, страху тощо.

Не нав'язуючи думки, батькам треба підтримати його в самостійних свого рішення. Він сам повинен пережити особистий успіх або  результат своїх дій.

Дорослі  можуть допомогти в розкритті різних можливих шляхів досягнення цілі. Спільне обговорення з підлітком життєвих ситуацій, що виникли, прийняття рішення, збагатить його життєвий досвід, допоможе створення якоїсь моделі виходу з конкретної ситуації. Чим більше випадків буде пережито й осмислено підлітком, тим більш чітка стратегія поведінки складеться у його свідомості. Підліток повинен засвоїти з допомогою батьків, що процес прийняття рішення складається з:

- сформульованого завдання;

- розгляду варіантів рішення (з віком їхня кількість збільшується);

-  уміння поважати чужі думки в ході обговорення;

- прогнозування можливих наслідків;

- здатності оцінки істинної інформації, на основі якої приймається рішення;

- готовності реалізації прийнятого рішення і відповідальності за його наслідки.

Перешкоджати прийняттю самостійного рішення можуть низька оцінка підлітка тиск з боку однолітків, авторитарна ситуація в сім'ї  та обмеження в правах.

Запитання. Як може позначитися нестача батьківської любові на підліткові?

Відповідь. При нестачі батьківської любові, низькій самоповазі підліткові необхідні друзі, товариші, значимі дорослі, серед яких від міг би самоствердитися за рахунок якихось умінь і підвищити свій рівень самоповаги. Якщо йому це не вдається, то, як правило, підліток схиляється до девіантного поводження. З'являється прагнення до відхилення вимог суспільства, до досягнення самоповаги за рахунок соціально-негативних дій, які прийняті в злочинній групі, до якої він звикає.

Поиск
Календарь
«  Декабрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Дружні сайти

Copyright MyCorp © 2017